Na novinarski konferenci so sodelovali ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, minister za notranje zadeve Boštjan Poklukar, direktorica Agencije za varnost prometa Saša Jevšnik Kofol, v. d. generalnega direktorja policije Damjan Petrič in predsednik zavoda Varna pot Robert Štaba, Kolesarsko zvezo Slovenije pa sta zastopala predsednik Pavel Marđonović in mladinska evropska prvakinja v olimpijskem krosu Maruša Tereza Šerkezi. Uvodoma je prek videoposnetka, ki ga je pripravila Fundacija Primoža Rogliča, pozval kolesarje k previdnosti Primož Roglič.
Primerna bočna razdalja pri prehitevanju ter uporaba čelad in rdečih lučk
Predsednik KZS Pavel Marđonović se je dotaknil teme varnosti s stališča rekreativnih kolesarjev in tekmovalcev. Cesta je za cestne kolesarje edini športni poligon, ki pa ga moramo uporabljati previdno in se držati prometnih predpisov. Ob tem je pozval k strpnosti tudi voznike. Zaradi poškodb ali peska in drugih dejavnikov kolesarji pogosto ne morejo voziti tik ob robu ceste. Opozoril je na primerno bočno razdaljo pri prehitevanju kolesarjev, ki je tudi po zakonu najmanj 1,5 metra: »Izredno nevarno je, ko brez upoštevanja varnostne razdalje kolesarje prehitevajo avtomobilisti, kaj šele tovornjakarji ali vozniki avtobusov.«
Maruša Tereza Šerkezi je sicer gorska kolesarka, a veliko časa preživi s kolesom tudi na cesti. Povedala je, da je bila tudi sama večkrat udeležena v kritične situacije zaradi nestrpnega prehitevanja. »Pozivam voznike, da pri prehitevanju kolesarja upočasnijo in prehitevajo na varni razdalji,« je povedala prva mladinka na mednarodni lestvici Uci v krosu in pozvala k previdnosti tudi kolesarje: »Nosite čelade, ki naj bodo pravilno zapete, in uporabljajte lučke, kajti voznik lažje vidi kolesarja, ko pred njimi nekaj utripa.«
Za varnost kolesarjev moramo skrbeti vsi
Po besedah v. d. generalnega direktorja policije Damjana Petriča se je število smrtnih žrtev med kolesarji od leta 2015, ko je umrlo kar 15 kolesarjev, v letu 2024 zmanjšalo na štiri. Še vedno odločno preveč. Veliko lahko kolesarji za varnost naredijo sami, seveda pa je pomembno, da so nanje pozorni tudi ostali udeleženci v prometu.