Seminarja Kolesarske zveze Slovenije za voznike vozil v konvoju kolesarskih prireditev se je v soboto na Policijski akademiji v Tacnu udeležilo več kot sto prostovoljcev, ki skrbijo za nemoten in varen potek dirk.
Vsi si želimo zanimivih in napetih dirk, a najpomembnejši predpogoj za to je varnost. Tega se javnost prepogosto zave šele v primeru napak, za organizatorje prireditev pa je varna izvedba pogosto prva in zadnja skrb. Vse se začne z izbiro varne trase in podrobnim načrtom, na cesti pa ne gre brez predanih redarjev in voznikov spremljevalcev, brez katerih izvedba ne bi bila mogoča.
V konvoj kolesarske dirke le z ustrezno licenco
Seveda vožnja v konvoju petdesetih in več vozil med skoraj dvesto kolesarji ni enostavna, zato KZS v sodelovanju s Policijo pripravlja vsakoletna izobraževanja. Vozniki motorjev in avtomobilov morajo pridobiti ustrezno licenco Mednarodne kolesarske zveze, pogoj za to pa je udeležba na seminarju. Izobraževanje je organiziral Aleš Galof, vodja varnosti na večini slovenskih dirk, tudi Po Sloveniji.
Športni direktor pri KZS Martin Hvastija je uvodoma predstavil osnove vožnje v konvoju ter varnega in korektnega prehitevanja kolesarjev. Poleg varne vožnje morajo vozniki poskrbeti, da ne vplivajo na potek dirke. Zato morajo obenem poznati osnove kolesarstva, kot so zakonitosti zračnega upora oziroma zavetrja ter gibanja skupine kolesarjev.
Skrb za varnost in obenem neopaznost
Darko Krašovec je na številnih dirkah vodja motoristov. Z Alešem Galofom sta ponovila pravila usmerjanja z zastavicami, varnega ustavljanja v primeru padcev in podobno.
UCI komisarka in predsednica Društva kolesarskih sodnikov Slovenije Mira Gašparič Petrovič je predstavila dokumente, ki urejajo gibanje spremljevalcev konvoju. V Sloveniji to ureja Pravilnik KZS za motoriste, pred nekaj leti pa je priročnik s smernicami izdal tudi Uci.
Udeležence sta pozdravila tudi generalni sekretar KZS Žiga Primožič in direktor dirke Po Sloveniji Bogdan Fink, ki je med drugim še enkrat poudaril kako pomembno je, da vozniki spremljevalnih vozil ne vplivajo na potek dirke.
Na napakah se učimo
V zaključku štiri ure dolgega seminarja je udeležence nagovoril tudi višji policijski inšpektor Matjaž Leskovar iz Uprave uniformirane policije na Generalni policijski upravi. Tako kot njegovi predhodniki je tudi on pokazal nekaj videoposnetkov in fotografij napak. Taki primeri so sicer zahvaljujoč odlični organizaciji dirk redki, seveda pa je kolesarski peloton skupaj s konvojem živa stvar, kar zahteva ob jasnem sledenju pravilom tudi nekaj improvizacije.
Za spremljevalce policiste bo letos organiziran poseben seminar 13. marca. Potem se lahko sezona domačih mednarodnih dirk začne – 23. marca bo že enajsta Velika nagrada Slovenske Istre.